субота, 23. фебруар 2013.

БЕСТСЕЛЕР У НУЛТОЈ ФАЗИ


Управо сам договорио са издавачем да АВАТАРИ НАШИХ ДАНА за који дан ИДУ У ШТАМПУ! 

- Тираж???
- Па... – нећка се издавач – Одлучио сам овако. Биће величанствених 111 комада.
- Молим??? Нисам добро чуо...
- Оно плус 11 је зато што је то нешто као библиофилско издање...
- Али на мом едију то је до сада прочитало преко 3.000!
- Баш прочитало?
- Јесте. Делимично или целости, као и сваку књигу.
- Ето, видиш и сам... Нико од њих неће купити књигу јер су је већ читали.
- Али тамо је објављена само делимично. Има још десетак прича из ње које  нису објављене.
- Па, пусти и њих. Али кад ја продам ових 111 комада.
- То је најмањи тираж за који сам чуо – чудим се ја још увек.
- Има и мањих. Ето, и ти си објављивао неке дечје књиге у тиражу од 3 и 7 примерака, па Досије Брем – 30 комада, Брадате анђеле – 33 комада...
- Али ја нисам издавач. То су ауторска издања за рођаке и познанике...
И тада сам се досетио:
- Распиши конкурс за књигу са најмањим тиражем и највише читалаца! Сто комада које је прочитало 3.236 плус 111... – укупно 3.347!
- Хм, мхм... – збуни се издавач. – Па, може! Али, мораћу да направим неке штих-пробе...

Па, да знате, ако вас у недоба тргне телефон и један дубок, неповерљив и нервозан глас упита:
- Читали сте АВАТАРЕ НАШИХ ДАНА? Шта мислите о њима? Чега се сећате из те књиге?
Одговорите:
- Како да не! Баш ме је заинтересовала! Савремене теме о Интернету измиксане  са дивним, сетним причама из војске. Знате оно: топло-хладно, као што је то радио Шекспир! Ево, сада ћу да вам је препричам...

То, поређење са Шекспиром и препричавање књиге, то је тајни код, шифра за интелектуални кунг-фу ударац који ниједан издавач не може да издржи. Он ће прекинути везу, ја ћу добити један велики Плус, а ви ћете бити убројани у Елитну Велику Ложу пажљивих и проницљивих читалаца због којих треба да постоје издавачи, Да, и понеки писац...

Миливој Анђелковић  






0 Коментари:

Постави коментар

Пријавите се на Објављивање коментара [Atom]

<< Почетна